Prima pagină / Lucruri / Timp liber  /  (Recenzie) Marele Gatsby (Film din 2013)

(Recenzie) Marele Gatsby (Film din 2013) imprimare

15.05.2020

Marele Gatsby este un film dramatic, care a fost realizat de Baz Luhrmann, iar la baza acestui film stă unul din cele mai bune romane de dragoste din toate timpurile - „Marele Gatsby” al lui F. Scott Fitzgerald.

Rolul principal, cel al lui Jay Gatsby, este jucat de renumitul actor Leonardo DiCaprio.
    Filmul redă povestea milionarului Jay Gatsby și a vecinului său Nick, din anii ’20 (Perioada Jazz-ului) când New York-ul era o lume a petrecerilor extravagante și uneori chiar exagerate. Acțiunea are loc în anul 1922 când Nick (Tobey Maguire) se mută în New York și închiriază o căsuță pe un mal din Long Island, care se află lângă casa lui Jay Gatsby, un magnat care este cunoscut pentru petrecerile extravagante și fastuase pe care le face.
Într-o zi, când Nick veni acasă de la verișoara sa Daisy Buchanan, care locuia pe malul de vis-a-vis, îl observa pe Gatsby pe doc, încercând să atingă o misterioasă lumină verde care venea de pe docul Buchanan. Nick află că acum 5 ani în urmă Gatsby a avut o relație cu Daisy și că a rugat-o pe acesta să-l aștepte până își îmbunătățește situația financiară, însă ea s-a căsătorit cu Tom Buchanan.

Acest film este o adevărată descoperire care redă aproape în totalmente atmosfera New York-ului din acea perioadă, tot mai multe trupe de Jazz apăreau, muzica și dansul erau în permanentă dezvoltare. Orașul fierbea de petreceri. Arhitectura, de asemenea, lua amploare, iar ținutele vestimentare extravagante erau admirate de către toți.
  Filmul este unul plin de culoare, imagini inedite, ba chiar splendide, decorul din platourile de filmare fiind bine organizat.
  Mai sunt și anumite simboluri în acest film care oarecum spun multe despre scopul personajului principal. Unul dintre aceste simboluri este lumina verde care se află peste râu, la docul Buchanan. Gatsby privește această luminiță și încearcă să o atingă ca pe un scop, dar adevăratul scop al său este să o întoarcă pe Daisy, care este atât de aproape de el... Încă un simbol este fulgerul, care mereu prevestește evenimentele importante care vor avea loc.
    Jay Gatsby era dintr-o familie săracă, dar a reușit să devină bogat, acest fapt este o preocupare a sa, el nu dorește ca cineva să afle că a odată a fost sărac. Trufia, impertinența și insensibilitatea sunt un subiect al acestui film. Este redat faptul că americanii nu erau interesați de absolut nimic în afară de petreceri, voiau toți faimă. Chiar dacă nu-l cunoșteau pe Gatsby, în fiecare săptămână veneau la petrecerile sale în speranța să-l cunoască, deoarece „dacă cunoști un om bogat atunci te simți și tu altfel”.

„Gatsby crezuse până la urmă în luminiţa aceea verzuie, într-un viitor fremătător, care se îndepărtează însă cu fiece an în faţa noastră. Ne-a scăpat o dată, dar ce importanţă are… mâine o să fugim mai repede, ne vom întinde braţele mai departe… Şi tot aşa, până într-o dimineaţă… şi tot aşa, trecem de la o zi la alta, bărci împinse de curent, împinse fără încetare, tot mai înapoi, în trecut.” Acesta este unul dintre cele mai memorabile și impunătoare replici, care ne îndeamnă să luptăm pentru visele noastre și să mergem mai departe, dar trebuie să știm că uneori toată această luptă ne poate duce înapoi la ceea ce am fost cândva, sau în timpuri unde nu am mai vrea să ajungem.

Irina Bantuș, stagiară

• • •