Prima pagină / Lucruri / Cărți  /  Recenzie la cartea „Drumul către libertate” de Yeonmi Park

Recenzie la cartea „Drumul către libertate” de Yeonmi Park imprimare

14.05.2020

„Drumul către libertate” este o carte autobiografică scrisă de către Yeonmi Park. Autoarea cărții este o tânără refugiată, de origine nord-coreeană. Aceasta a evadat din cea mai cruntă dictatură din câte a cunoscut istoria și din cea mai săracă țară, Coreea de Nord. La etapa actuală, Yeonmi este jurnalistă, scriitoare și avocată a victimelor traficului de persoane din China.

Această carte este o mărturie despre forța spiritului uman și despre riscurile pe care este dispus omul să și le asume doar ca să fie liber. Este o carte elocventă, dureros de sinceră , ce înfățișează dificultățile multor nord coreeni, după cum a afirmat revista americană de critică literară, „Kirkus  Reviews”. Este realistă și cutremurătoare  a scris ziarul din Marea Britanie „The Observer”.   Este una din cele mai cumplite povești pe care le-am citit vreodată. O carte ce te face să fii recunoscător pentru libertatea pe care nu ai obținut-o niciodată prin luptă, declară  „The Bookseller” o revistă britanică care raportează știri despre industria editorială.

În cele 286 de pagini Yeonmi Park a reușit să-și descrie toată viața și toate încercările dureroase și inumane la care a fost supusă. Prin urmare această lucrare nu doar că ne  informează despre un mod de viață mai dur, dar și ne învață să punem preț pe tot ce ne înconjoară. Se remarcă prin modul deosebit în care autoarea relatează și descrie toate evenimentele. Convingerile de viață ale acesteia sunt extrem de puternice și capabile să schimbe viziunea umană asupra la tot și toate.  În această carte se povestește despre cum oamenii  mureau de foame în Coreea de Nord, despre cum nu aveau dreptul la nici o părere, despre cum mamele se lăsau violate doar pentru a salva demnitatea fetelor iar posibilitatea de ajunge în Coreea de Sud era un vis prea mare.

Am citit și recitit de multe ori această carte, am căzut de acord și am susținut toate declarațiile și mărturiile. Dintre toate, câteva mi-au plăcut cel mai mult, le-am și notat pentru a le supune eternității. Ideea sau mai bine zis afirmația care m-a făcut să plâng și să simt tot ceea ce simțea și Yeonmi a fost :„ Aproape doi ani, avusesem impresia că toate cele cinci simțuri ale mele îmi erau amorțite. Nu mai puteam să pipăi, să miros, să văd, să aud ori să gust lumea care mă înconjoară. Dacă mi-aș fi permis să simt toate acestea cu toată intensitatea, riscam să-mi pierd mințile. Dacă îmi permiteam să plâng, riscam să nu mă mai pot opri. Așa că am supraviețuit, dar nu am simțit nici o bucurie, nu m-am simțit nici o clipă în siguranță”. După această mărturie am rămas tulburată, dar totuși am reușit să înțeleg că trebuie să ne mulțumim cu ceea ce avem la moment, alții nu au avut sau nu au nici măcar asta.

După toate acestea un lucru  afirm cu certitudine  că această carte nu este pentru relaxare sau pentru un weekend, este pentru a înțelege prețul vieții. În timp ce noi fie că alegem sau abandonam studiile, unii tineri nu au posibilitatea nici să viseze la această oportunitate. Sunt sigură că cei care vor alege să citească această carte „vor privi viața” cu alți ochi. Sugerez ca lucrarea dată să fie citită într-un moment mai dificil al vieții, doar atunci cu adevărat îi vom înțelege sensul și mesajul.

Pe lângă faptul că această carte poate fi găsită și cumpărată din magazinul „Librarius” la un preț de 185 lei poate fi citită și online în format PDF. Sunt de părerea că prețul își merită bunul. Cu siguranță cartea dată trebuie să se regăsească în biblioteca fiecăruia.

Vă îndemn să descoperiți această carte, să-i cunoașteți povestea fetei refugiate din Coreea de Nord.  În special, nu am spus nimic despre finalul acestei cărți, pentru a vă face curioși și pentru a vă îndemna la lectură. Ce soartă a avut tânăra? Dacă a făcut față tuturor obstacolelor și dacă a reușit să devină fericită, urmează să descoperiți chiar voi.

Iuliana Gonța, stagiară

• • •