Prima pagină / Lucruri / Cărți  /  Recenzia cărții „21 de lecții pentru secolul XXI” de Yuval Noah Harari

Recenzia cărții „21 de lecții pentru secolul XXI” de Yuval Noah Harari imprimare

13.05.2020

Se spune că deschidem cartea pentru a vedea ce au gândit alții și o închidem ca să putem gândi noi, „21 de lecții pentru secolul XXI” este lucrarea care te face să te gândești la totul ce există pe lumea aceasta. În contextual avalanșei informaționale și noilor tehnologii Yval Noah Harari alege cea mai potrivită modalitate de sfătui – te provoacă să gândești. Fiecare capitol ține în echilibru raționamentele unui doctor în istorie și simplitatea de asimilare. Atunci când vorbesc despre simplitate mă refer la lucrurile cu care ne confruntăm zi de zi, despre care mereu discutăm și niciodată n-o să ni le explicăm până la urmă.

„21 de lecții pentru secolul XXI” – actualitate, tehnologie, informație. Cât de paradoxal nu ar suna, dar și printre aceste subiecte – cheie își găsește loc sentimentul. Încă un aspect important pe care-l desfășoară Yuval Noah Harari este natura umană și valoarea ei în contextul globalizării, poate pentru că „sentimentele sunt mecanisme biochimice pe care toate mamiferele și păsările le folosesc pentru a calcula rapid posibilitățile de supraviețuire și reproducere... Așadar, sentimentele nu sunt opusul rațiunii, ci întruchipează rațiunea evolutivă”.

Un motto al acestei cărți ar fi – Învață. Adaptează-te. Supraviețuiește; răspunzând la întrebări precum: Cum facem față epidemiei de știri false? Mai sunt relevante națiunile și religiile? Ce înseamnă ascensiunea lui Donald Trump? Ce ar trebuie să facem în privința terorismului? etc. Autorul îți oferă „link-urile” către toate sursele sale de informare care îți permit să creezi o viziune proprie, diferită de cea a acestuia, dar acceptată oricum.

Yuval Noah Harari este un istoric israelian, profesor titular la departamentul de Istorie al Universității Ebraice din Ierusalim. Este autorul cărților de succes internațional Sapiens Scurtă istorie a omenirii (2011, tradusă în românește în 2017) și Homo Deus Scurtă istorie a viitorului (2015, tradusă în românește în 2018).

„21 de lecții pentru secolul XXI” este carte aceluiași autor publicată în engleză în august 2018 de către Spiegel & Grau în Sua și de Jhonathan Cape în Maria Britanie, și în limba română este editată de către Editura Polirom.

Autor: Vlada Popsuico

• • •