22.2 C
Chișinău
joi, aprilie 25, 2024

Recenzia romanului „Lumina unui nou început” de Agnes Martin – Lugand

Romanul „ Lumina unui nou început” este scris de către AgnesMartin – Lugand , femeia care după ce a profesat ca psiholog timp de 6 ani s-a dedicat scrisului. Femeia care cunoaște cel mai bine alfabetul complicat al iubirii, exact cum a scris cotidianul francez “Le Figaro” „Talentul de povestitoare al lui AgnesMartin – Lugand este incontestabil, cunoaște în profunzime alfabetul complicat al iubirii”.  „ Le Parisien” un alt ziar francez declară următoarele: “ Scrisul lui Agnes Martin- Lugand e o forță descătușată”.

Prima lucrare a fost publicată în decembrie 2012 cu titlul „ Oamenii fericiți citesc și beau cafea”. Cărțile scrise de către Agnes Martin- Lugand s-au vândut în Franța și în întreaga lume în peste 2 milioane de exemplare și au fost traduse în 32 de limbi.

„ Lumina unui nou început” este al 6 roman al autoarei și reprezintă o invitație călduroasă la descoperirea de sine și la o viață împlinită. Lucrarea dată este despre alegeri și consecințe, incertitudini și speranțe, puterea vindecătoare a iubirii și curajul de a lua soarta în propriile mâini.

Acest roman cu siguranță este pentru femei și despre o FEMEIE.Este despre alegerile care ne pun în situații paradoxale cât și despre puterea vindecătoarea a introspecției. În această lucrare autoarea creionează  portretul unei femei talentate care, în urma unei nefericiri, ajunge să-și reconsidere viața și să iubească din nou. Cartea este scrisă la persoana întâi din perspectiva lui Hortense,femeia care trăiește la Paris, are o școală de dansîmpreună cu prietenii săi Bertille și Sandro iar pe lângă acestea iubește un bărbat căsătorit, pe nume Aymeric. În mod normal, principiile morale a le lui Hortense i-ar fi interzis să aibă o relație cu un bărbat însurat, care mai avea și doi copii, însă, când era vorba de Aymeric, voința și puterea lui Hortense erau ca și paralizate, fiindu-i imposibil să-i reziste.

Hortense se amăgește că este fericită până într-o zi, când o accidentare o forțează să se retragă în orașul său natal din Sud, Provence, la casa părințiilor , care au decedat. Femeia va profita de acest răgaz pentru a-și face ordine  în viață și pentru a-și revitaliza pasiunea. Întâmplarea dată o ajută să-și pună gândurile în ordine și să ia decizii cu privire  la viața ei și relația complicată cu Aymeric. În cel mai greu moment din viața sa îl întâlnește pe Elias, un bărbat misterios care, este nevoit să rămână la conac și datorită căruia viața lui Hortense capătă nouă întorsătură…

Această carte ascunde în interiorul ei un mesaj profund și extrem de actual. Autoarea cărții ne îndeamnă să fim puternici, să nu renunțăm niciodată la vise, să fim mereu fericiți și plini de viață,iar fiecare lovitură  să o interpretăm drept o încercare, o testare și o călire a caracterului nostru. Eroina principală a avut de suferit,a trecut și simțit multe, dar niciodată nu a cedat și a nu a încetat să iubească viața. În acest roman găsim iubire, artă, curaj, motivație și multă putere.

Este o lucrare care ne  ajută să ne maturizăm, să privim lumea înconjurătoare cu alți ochi și să ne adresăm mai multe întrebări : „ Putem fi fericiți când ne mințim pe noi înșine?”

Sugerez ca această carte să fie lecturată într-un moment mai dificil al vieții, doar atunci cu adevărat îi vom înțelege sensul și mesajul. Este o lucrare care necesită timp și multă înțelepciune.

Pe lângă faptul că “ Lumina unui nou început” poate fi găsită și cumpărată în magazinul

„ Librarius” la un preț de 165 lei poate fi citită și online în format PDF. Sunt de părerea că prețul își merită bunul. Cu siguranță cartea dată trebuie să se regăsească în biblioteca fiecăruia.

Vă îndemn să descoperiți această operă, să cunoașteți povestea femei care zi de zi încerca să se lupte cu toate stările, emoții și obstacolele din viața sa. În special nu am spus nimic despre finalul acestui roman, pentru a vă stârni curiozitatea și pentru a vă îndemna la lectură. Ce soartă a avut femeia pe nume Hortense?  Dacă a făcut față tuturor obstacolelor, dacă a reușit să devină fericită lângă un alt bărbat și să iubească din nou urmează să aflați chiar voi.

LECTURĂ PLĂCUTĂ!

Iuliana Gonța, stagiară

Alte știri pozitive