12.7 C
Chișinău
miercuri, mai 8, 2024

Diana Mocanu – tânăra moldoveancă care a vizitat 57 de țări

Diana Mocanu este o tânără moldoveancă care începând cu anul 2005 și până în prezent a vizitat 57 de țări. Între timp a creat blogul – „Bloginfidel”, dar și pagina de facebook – „letmeflygirls”, acolo unde își împărtășește experiențele și trăirile din aceste călătorii, dar și inspiră iubitorii de călătorii prin sfaturile pe care le oferă. Despre cum a apărut această pasiune, cum își finanțează călătoriile, dar și alte curiozități despre Diana, vedeți în acest material.

Pasiunea pentru călătorii vine de la străbunicul ei, iar prima călătorie a fost organizată imediat când a primit primul pașaport.

„Prima mea călătorie a fost în Ungaria, atunci când am primit primul meu pașaport am plecat imediat singură la Budapesta. Până atunci călătorisem doar în România, Ucraina cu părinții și când am ajuns în Ungaria am rămas uimită de tot ceea ce am văzut acolo. După această călătorie am decis că eu trebuie să explorez lumea aceasta frumoasă”, spune Diana Mocanu.

Prin 2005 a dat startul acestor călătorii și la moment se poate bucura de faptul că a vizitat deja 57 de țări, pe unele chiar de mai multe ori. Experiențele și trăirile ei a hotărât să le împărtășească și cu alți oameni pasionați de călătorii. Astfel a creat un blog – „Bloginfidel” și o pagină de facebook – „letmeflygirl”, unde comunică cu iubitorii de călătorii.

„Pe instagram am ajuns mult mai târziu, nu în perioada când abia a apărut și era foarte popular. Pe instagram eu sunt activă de vreo doi ani, pentru că inițial am început cu blogul. Postam fotografii pe facebook și într-o zi o prietenă mi-a spus că ar fi foarte bine să creez un blog pe care să postez experiențele mele și să inspir și alte persoane, așa am ajuns la concluzia că trebuie să scriu. Când eram în școală nu-mi plăcea să scriu compuneri, dar acum mi se dă mult mai ușor. Blogul meu se numește „Bloginfidel”, infidel deoarece nu sunt fidelă țării în care locuiesc și călătoresc foarte mult. Despre pagina de facebook pot să spun că este dedicată în totalitate fetelor, deoarece multe fete se tem să călătorească singure, depind de cineva. Au început să-mi scrie multe fete că în caz că mă plictisesc să călătoresc singură, ele sunt dispuse să meargă cu mine. De obicei, bărbații nu întreabă cum să ajungă undeva sau cum să procedeze, lor le place să se descurce singuri. Fetele îmi adresau multe întrebări și eu am creat această pagină pe care să putem comunica și să ne împărtășim experiențele. Am și organizat deja câteva călătorii cu fetele”, povestește bloggerița.

57 de țări vizitate timp de 14 ani presupune o multitudine de locuri văzute, diferiți oameni și multe emoții. Mereu sunt locuri care se diferențiază de celelalte prin ceva anume, sunt speciale și ne fac să povestim despre ele într-un mod diferit.

„Dacă ar fi să fac un top 3 cele mai interesante țări pe care le-am vizitat mi-ar fi complicat, pentru că sunt mult mai multe despre care pot să spun lucruri frumoase.  Iranul mi-a plăcut pentru faptul că acolo am întâlnit cei mai prietenoși oameni din lume, arhitectură superbă, istoria țării, mi-a plăcut curățenia, mâncarea, totuși cel mai mult m-au pasionat oamenii. Norvegia  îmi place foarte mult pentru natura sa, e totul verde acolo, dar și stilul de viață al oamenilor mi-a plăcut. Georgia e specială pentru mâncarea lor. Următoarea țară pe care îmi doresc să o vizitez, în care am mai fost și unde îmi place mereu să mă întorc cu drag este Portugalia, și anume Insulele Azore – sunt un paradis  pe pământ aceste insule. Când am ajuns acolo pentru prima dată, cu doi ani în urmă, mi-am promis mie că în fiecare an o să fac tot posibilul să ajung acolo”, explică Diana Mocanu.

Diana a finalizat studiile la Facultatea Științe Economice a ULIM (Universitatea Liberă Internațională din Moldova), ea ne povestește în acest material dacă studiile au influențat sau nu asupra pasiunii pentru călătorii.

„Am finalizat studiile în domeniul finanțelor, dar nu cred că au legătură cu pasiunea mea. De la vârsta de 15 ani am început să fiu voluntar la o organizație și după un an am început să lucrez la o fundație, lucrând în diferite programe și abordând diferite teme. Deci, nu cred că ceea ce am făcut eu în viață are legătură una cu alta. Pasiunea pentru călătorii cred că o am de la străbunicul meu, el era grec și călătorea din Grecia în Republica Moldova, pentru că se ocupa cu livrarea produselor prin port. El călătorea cu corabia și trecea prin mai multe țări, cunoștea mai multe limbi. Eu cunosc mai multe limbi, dar în mod normal engleza este cea mai comodă limbă pentru că se vorbește în multe locuri. De fiecare dată când merg într-o țară, mă străduiesc să învăț câteva fraze în limba poporului  acelei țări. Este foarte frumos când poți să spui măcar „Bună ziua”, „Mulțumesc” și „La revedere”, oamenii se bucură foarte mult să vadă că tu te străduiești să vorbești în limba lor. Mai vorbesc și germana, italiana, spaniola, mă descurc și în franceză”, afirmă tânăra.

Diana Mocanu ne povestește că de fapt, nu trebuie să ai finanțe mari pentru ca să călătorești, important este să fii calculat, să te informezi și să-ți gestionezi corect finanțele.

„Toate călătoriile mi le finanțez singură prin intermediul afacerii mele în domeniul vânzărilor. Întrebarea aceasta o aud foarte des, dar nu există soluții magice. Dacă ar fi să ne gândim câți bani cheltuiesc unii oameni, atunci ar fi mai mult decât cheltuiesc eu într-o călătorie. Foarte mult depinde unde te duci, mulți oameni au concedii de două ori pe an și ei se îmbulzesc să meargă în vacanță în perioada aceea, respectiv prețurile cresc foarte mult. Contează să fii flexibil și cu zilele și  biletele de avion, eu îmi permit să aleg ziua când biletele sunt mai ieftine. În Europa este ieftin să călătorești, erau perioade când puteai să pleci tur-retur în Cipru cu 20 de euro. Trebuie să cercetezi mai multe surse de informare pe internet și să-ți gestionezi corect banii”, povestește Diana Mocanu.

Fotografii: Arhiva personală

Zinaida Capațina

Zinaida Erhan
Zinaida este cea mai tânără membră a echipei Știri Pozitive. Îi place să învețe lucruri noi, să facă poze și să meargă la interviuri. Dacă ar putea, ar face câte un stand-up pentru fiecare reportaj.